BRZMI CIEKAWIE ?
zapisz się już dzisiaj!
Warsztaty dla dzieci i młodzieży z robotyki, programowania, eksperymentów i elektroniki.
Python to jeden z najdynamiczniej rozwijających się języków programowania. Jego uniwersalność i łatwa składnia sprawiają, że stanowi doskonałe narzędzie, które pozwoli dziecku w wieku 9-15 lat zanurzyć się w niemal nieskończony świat tworzenia własnych skryptów i programów.
Zajęcia z programowania w Pythonie mają formę warsztatów, na których nie tylko przekazujemy wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim rozwijamy umiejętności praktyczne dzieci. Uczestnicy używają w tym celu ogólnodostępnego oprogramowania dzięki czemu w domu mogą dalej rozwijać swoją pasję.
Warsztaty skierowane są przede wszystkim do dzieci, które chcą rozwinąć swoje umiejętności nabyte przy pomocy innych aplikacji do nauki kodowania (np. Scratch) lub chcą od podstaw nauczyć się tworzenia skryptów za pomocą poleceń tekstowych w języku, który jest powszechnie wykorzystywany do programowania.
Pierwsze spotkania poświęcimy na poznanie języka od samych jego podstaw. Wyjaśnimy czy są zmienne, instrukcje warunkowe i pętle. Nauczymy się zapisywać kod w taki sposób, aby był czytelny i zrozumiały.
Zdobytą wcześniej wiedzę utrwalimy wykorzystując nowe biblioteki. Przy pomocy żółwia “potrenujemy” wyobraźnie przestrzenną, a rozszerzenie image pozwoli nam na szybką edycję wybranych przez nas obrazów.
Od podstaw stworzymy własne okienkowe aplikacje. Nauczymy się dodawać do projektu interaktywne obiekty, z pomocą których wykonamy proste gry oraz kalkulatory.
Dowiemy się w jaki sposób można sprawić, by nasze postępy prac wewnątrz stworzonych aplikacji zostały zapamiętane. Chcemy, by wyniki w naszej grze wczytywały się za każdym kolejnym razem? Łatwizna ;)
Zmierzymy się z tworzeniem własnych klas – struktur, dzięki którym wszystko będzie jeszcze lepiej zorganizowane, a niewykonalne dotąd projekty staną się ledwie błahostką.
Kto nie zna gry w Węża? Wykorzystując całą zdobytą wiedzę stwórzmy ją razem od pojedynczego kwadratu.
Stworzymy wirtualną piłkę i nadamy jej fizycznych właściwości. Odtworzymy projekt, w którym gracz za pomocą paletki będzie próbował pozbyć się wszystkich zawieszonych w powietrzu cegieł.
Zaprogramujemy skomplikowaną aplikację okienkową, wewnątrz której będziemy mogli wykonać dowolne rysunki. Nasze prace będzie można też swobodnie zapisać.
Zaprzęgniemy do działanie wszystko, czego zdołaliśmy się nauczyć i wykonany niesamowitą grę Tank Commander, w której protagonista chroni ziemi przed niebezpiecznymi najeźdźcami.
*Zastrzegamy sobie prawo zmiany programu zajęć w zależności od lokalizacji.
BRZMI CIEKAWIE ?
Warsztaty dla dzieci i młodzieży z robotyki, programowania, eksperymentów i elektroniki.
nie przegap żadnych
nowości od nas
zapisz się do newslettera
Nasi konsultanci nie są w tej chwili dostępni. Proszę zostawić wiadomość, a wkrótce się z Panem/Panią skontaktujemy.