Programowanie Minecraft

Programowanie Minecraft

Scenariusz dostępny w:

Minecraft jest legendarną grą, którą znają i lubią chyba wszyscy. Nie każdy jednak wie, że zbudowany z sześcianów świat Minecrafta może być idealnym środowiskiem do nauki programowania.

Programowanie Minecraft to zajęcia, na których dzieci poznają podstawowe pojęcia z zakresu informatyki i programowania. Dowiedzą się m.in. czym jest pętla, zmienna czy funkcja warunkowa. Skrypty przygotowuje się z pomocą kolorowych bloczków, które układa się razem niczym puzzle.

UWAGA: Do udziału w zajęciach Programowanie Minecraft (8-12 lat) wymagana jest umiejętność czytania i pisania na klawiaturze. Młodszych fanów tej gry, którzy dopiero uczą się czytać zapraszamy na Programowanie Minecraft Junior (7-8 lat).

W programie kursu m.in.:

  • Powitanie – Na pierwszym spotkaniu nauczymy się, jak kontrolować postać w grze Minecraft. Poznamy też podstawy języka blokowego MakeCode – jak działają metody, pętle i polecenia.
  • Bob Budowniczy – Poznamy Agenta, robota, którego możemy swobodnie programować. Z jego pomocą stworzymy proste konstrukcje i nauczymy się, jak działają współrzędne w świecie Minecrafta.
  • Agent w Labiryncie – Napiszemy program, który pozwoli Agentowi pokonać dowolny labirynt. Dzięki temu projektowi dowiemy się, jak działa instrukcja warunkowa w programowaniu i w jaki sposób program ją interpretuje.
  • Mechanizmy – Korzystając z Czerwonego Kamienia zbadamy, jak działa logika matematyczna. Stworzymy bramki, które będą odpowiednio przekazywały sygnały, a dzięki temu zaprojektujemy własne układy – od szyfrowanych drzwi, aż po proste komputery.
  • Zabawa w Berka – stworzymy minigrę działającą na fizyce Minecraft’a. Zadaniem gracza będzie rozbicie bloku szkła, lecz ten – z drobną pomocą zmiennych – bardzo szybko będzie zmieniał swoje położenie.
  • Kreowanie Rzeczywistości – Wykorzystamy specjalne polecenia do tworzenia brył, aby stworzyć wyjątkowe konstrukcje. Używając specjalnych wywołań powiązanych z przedmiotami dodamy do projektu minigrę “Podłoga to Lawa”.
  • Milionerzy – Korzystając ze wszystkich struktur programistycznych wykonamy quiz. Zaprojektujemy system pytań i odpowiedzi oraz komunikacji między grą a użytkownikiem.
  • Mob Arena – Wykonamy wyzwanie dla gracza. Tworząc wcześniej arenę napiszemy program, który stawia go przed niesłychanie trudnym zadaniem – przetrwaniem w pomieszczeniu wypełnionym Creeperami.
  • Zamek – Ucząc się czym są listy przygotujemy projekt, który pozwoli w mgnieniu oka postawić wielką twierdzę we wskazanym przez nas miejscu.
BRZMI CIEKAWIE ?

zapisz się już dzisiaj!

Warsztaty dla dzieci i młodzieży z robotyki, programowania, eksperymentów i elektroniki. 

Formularz rezerwacji urodzin Poznań

Wypełnienie formularza nie jest jednoznaczne z rezerwacją urodzin.