BRZMI CIEKAWIE ?
zapisz się już dzisiaj!
Warsztaty dla dzieci i młodzieży z robotyki, programowania, eksperymentów i elektroniki.
LEGO® to znak towarowy należący do Grupy LEGO. Nie jesteśmy powiązani z LEGO. LEGO nie uczestniczy w żaden sposób w naszej działalności ani nie ponosi za tę działalność odpowiedzialności.
LEGO® to znak towarowy należący do Grupy LEGO. Nie jesteśmy powiązani z LEGO. LEGO nie uczestniczy w żaden sposób w naszej działalności ani nie ponosi za tę działalność odpowiedzialności.
Minecraft jest legendarną grą, którą znają i lubią chyba wszyscy. Nie każdy jednak wie, że zbudowany z sześcianów świat Minecrafta może być idealnym środowiskiem do nauki programowania.
Programowanie Minecraft to zajęcia, na których dzieci poznają podstawowe pojęcia z zakresu informatyki i programowania. Dowiedzą się m.in. czym jest pętla, zmienna czy funkcja warunkowa. Skrypty przygotowuje się z pomocą kolorowych bloczków, które układa się razem niczym puzzle.
UWAGA: Do udziału w zajęciach Programowanie Minecraft (8-12 lat) wymagana jest umiejętność czytania i pisania na klawiaturze. Młodszych fanów tej gry, którzy dopiero uczą się czytać zapraszamy na Programowanie Minecraft Junior (7-8 lat).
Pierwszego dnia nauczymy się, jak kontrolować postać w grze Minecraft. Poznamy też podstawy języka blokowego MakeCode – jak działają metody, pętle i polecenia. Poznamy Agenta, robota, którego możemy swobodnie programować. Z jego pomocą stworzymy proste konstrukcje i nauczymy się, jak działają współrzędne w świecie Minecrafta. Napiszemy również program, który pozwoli Agentowi pokonać dowolny, nawet bardzo skomplikowany labirynt. Dzięki temu projektowi dowiemy się, jak działa instrukcja warunkowa w programowaniu i w jaki sposób program ją interpretuje.
Korzystając z Czerwonego Kamienia zbadamy, jak działa logika matematyczna. Dowiemy się, w jaki sposób działają różne bramki logiczne, które będą odpowiednio przekazywały sygnały. Dzięki temu zaprojektujemy własne układy – od szyfrowanych drzwi, aż po proste komputery.
Przy wykorzystaniu agenta wybudujemy dobrze nawodnioną farmę, a także stworzymy zagrodę pełną zwierząt. Zaprogramujemy również minigrę “Zabawa w berka”. Zadaniem gracza będzie rozbicie bloku szkła, lecz ten – z drobną pomocą zmiennych – bardzo szybko będzie zmieniał swoje położenie.
Za pomocą kodu wykreujemy wyjątkowe konstrukcje w świecie gry – szachownice, piramidy, a także nieskończoną kolejkę, którą będziemy mogli szybko zwiedzić okolicę. Następnie wyślemy agenta na poszukiwanie cennych surowców – szmaragdów i diamentów. Wykonamy także minigrę “Podłoga to lawa”.
Kilkoma kliknięciami stworzymy akwarium pełne morskich stworzeń i roślinności! Wykonamy również wyzwanie dla gracza. Tworząc wcześniej arenę napiszemy program, który stawia go przed niesłychanie trudnym zadaniem – przetrwaniem w pomieszczeniu wypełnionym wrogimi mobami.
*Zastrzegamy sobie prawo zmiany programu zajęć w zależności od lokalizacji.
BRZMI CIEKAWIE ?
Warsztaty dla dzieci i młodzieży z robotyki, programowania, eksperymentów i elektroniki.
nie przegap żadnych
nowości od nas
zapisz się do newslettera
Nasi konsultanci nie są w tej chwili dostępni. Proszę zostawić wiadomość, a wkrótce się z Panem/Panią skontaktujemy.