BRZMI CIEKAWIE ?
zapisz się już dzisiaj!
Warsztaty dla dzieci i młodzieży z robotyki, programowania, eksperymentów i elektroniki.
Zajęcia z Programowania Minecraft i Robotyki Wynalazca Robotów są idealne dla dzieci, które chcą połączyć pasję do gier z nauką programowania i konstruowaniem robotów. Zajęcia odbywają się naprzemiennie, co zapewnia różnorodność i angażującą formę nauki.
Podczas zajęć mali programiści i konstruktorzy będą mieli okazję:
Dlaczego warto zapisać dziecko na te zajęcia?
Zbudujemy robota, którego zadaniem będzie posprzątanie wyznaczonej przestrzeni z kubeczków. Wykorzystamy do tego czujnik koloru oraz zderzak zbudowany z własnego pomysłu.
Na pierwszym spotkaniu nauczymy się, jak kontrolować postać w grze Minecraft. Poznamy też podstawy języka blokowego MakeCode – jak działają metody, pętle i polecenia.
Nauczymy się budować i programować robota, który pojedzie wzdłuż linii o dowolnym kształcie. W programie wykorzystamy instrukcję warunkową.
Poznamy Agenta, robota, którego możemy swobodnie programować. Z jego pomocą stworzymy proste konstrukcje i nauczymy się, jak działają współrzędne w świecie Minecrafta.
Skonstruujemy super-szybki pojazd wyposażony w przekładnię i system antyzderzeniowy. Użyjemy czujnika odległości, by wykrywać napotykane przedmioty.
Napiszemy program, który pozwoli Agentowi pokonać dowolny labirynt. Dzięki temu projektowi dowiemy się, jak działa instrukcja warunkowa w programowaniu i w jaki sposób program ją interpretuje.
Będąc obeznanymi z zestawem klocków oraz znając się na programowaniu zbudujemy niepowtarzalne roboty, które następnie wystawimy naprzeciw sobie w wielkim turnieju Lego SUMO!
Korzystając z Czerwonego Kamienia zbadamy, jak działa logika matematyczna. Stworzymy bramki, które będą odpowiednio przekazywały sygnały, a dzięki temu zaprojektujemy własne układy – od szyfrowanych drzwi, aż po proste komputery.
Zbudujemy z własnego pomysłu robota, który nie tylko potrafi znaleźć przed sobą przepaść, ale też postawi nad nią most, po którym następnie przejedzie.
Stworzymy minigrę działającą na fizyce Minecrafta. Zadaniem gracza będzie rozbicie bloku szkła, lecz ten – z drobną pomocą zmiennych – bardzo szybko będzie zmieniał swoje położenie.
Wykonamy robotyczne ramię zdolne do przenoszenia małych ciężarów. Zaprogramujemy je tak, by mogło być obsługiwane przez operatora.
Wykonamy wyzwanie dla gracza. Tworząc wcześniej arenę napiszemy program, który stawia go przed niesłychanie trudnym zadaniem – przetrwaniem w pomieszczeniu wypełnionym Creeperami.
*Zastrzegamy sobie prawo zmiany programu zajęć w zależności od lokalizacji
Warsztaty dla dzieci i młodzieży z robotyki, programowania, eksperymentów i elektroniki.
Nasi konsultanci nie są w tej chwili dostępni. Proszę zostawić wiadomość, a wkrótce się z Panem/Panią skontaktujemy.