Franczyza Mały Inżynier. Sprawdzony biznes edukacyjny działający od 2008 roku.

LEGO® to znak towarowy należący do Grupy LEGO. Nie jesteśmy powiązani z LEGO. LEGO nie uczestniczy w żaden sposób w naszej działalności ani nie ponosi za tę działalność odpowiedzialności.

Programowanie Minecraft

Programowanie Minecraft

Scenariusz dostępny w:

Minecraft Education to edukacyjna wersja popularnej gry Minecraft, zaprojektowana z myślą o nauce i rozwijaniu kompetencji przyszłości. Dzieci budują i programują w wirtualnym świecie. Uczą się poprzez zabawę i współpracę. Kreatywnie rozwiązują problemy, które pojawiają się podczas zwiedzania krain zbudowanych z bloków.

Podczas zajęć dzieci poznają podstawy programowania blokowego. Dowiedzą się jak działają pętle, instrukcje warunkowe oraz zmienne. Nauczą się logicznego myślenia, pracy zespołowej oraz planowania działań. Tworząc własne programy i interaktywne gry, rozwiną umiejętności cyfrowe i zmierzą się z wyzwaniami, jakie stoją przed programistami.

Zajęcia odbywają się w małych grupach pod okiem doświadczonych instruktorów. Uczestnicy pracują przy komputerach, programując własne światy i wykonując zróżnicowane zadania. Każdy warsztat łączy naukę z zabawą, rozwijając kompetencje XXI wieku w atrakcyjnej formie.

Co będziemy robić na zajęciach?

Pierwszego dnia nauczymy się, jak kontrolować postać w grze Minecraft. Poznamy też podstawy języka blokowego MakeCode – jak działają metody, pętle i polecenia. Poznamy Agenta, robota, którego możemy swobodnie programować. Z jego pomocą stworzymy proste konstrukcje i nauczymy się, jak działają współrzędne w świecie Minecrafta. Napiszemy również program, który pozwoli Agentowi pokonać dowolny, nawet bardzo skomplikowany labirynt. Dzięki temu projektowi dowiemy się, jak działa instrukcja warunkowa w programowaniu i w jaki sposób program ją interpretuje.

Korzystając z Czerwonego Kamienia zbadamy, jak działa logika matematyczna. Dowiemy się, w jaki sposób działają różne bramki logiczne, które będą odpowiednio przekazywały sygnały. Dzięki temu zaprojektujemy własne układy – od szyfrowanych drzwi, aż po proste komputery.

Przy wykorzystaniu agenta wybudujemy dobrze nawodnioną farmę, a także stworzymy zagrodę pełną zwierząt. Zaprogramujemy również minigrę “Zabawa w berka”. Zadaniem gracza będzie rozbicie bloku szkła, lecz ten – z drobną pomocą zmiennych – bardzo szybko będzie zmieniał swoje położenie.

Za pomocą kodu wykreujemy wyjątkowe konstrukcje w świecie gry – szachownice, piramidy, a także nieskończoną kolejkę, którą będziemy mogli szybko zwiedzić okolicę. Następnie wyślemy agenta na poszukiwanie cennych surowców – szmaragdów i diamentów. Wykonamy także minigrę “Podłoga to lawa”.

Kilkoma kliknięciami stworzymy akwarium pełne morskich stworzeń i roślinności! Wykonamy również wyzwanie dla gracza. Tworząc wcześniej arenę napiszemy program, który stawia go przed niesłychanie trudnym zadaniem – przetrwaniem w pomieszczeniu wypełnionym wrogimi mobami.

*Zastrzegamy sobie prawo zmiany programu zajęć w zależności od lokalizacji.

Na pierwszym spotkaniu nauczymy się, jak kontrolować postać w grze Minecraft. Poznamy też podstawy języka blokowego MakeCode – jak działają metody, pętle i polecenia.

Poznamy Agenta, robota, którego możemy swobodnie programować. Z jego pomocą stworzymy proste konstrukcje i nauczymy się, jak działają współrzędne w świecie Minecrafta.

Napiszemy program, który pozwoli Agentowi pokonać dowolny labirynt. Dzięki temu projektowi dowiemy się, jak działa instrukcja warunkowa w programowaniu i w jaki sposób program ją interpretuje.

Korzystając z Czerwonego Kamienia zbadamy, jak działa logika matematyczna. Stworzymy bramki, które będą odpowiednio przekazywały sygnały, a dzięki temu zaprojektujemy własne układy – od szyfrowanych drzwi, aż po proste komputery.

Stworzymy minigrę działającą na fizyce Minecrafta. Zadaniem gracza będzie rozbicie bloku szkła, lecz ten – z drobną pomocą zmiennych – bardzo szybko będzie zmieniał swoje położenie.

Wykorzystamy specjalne polecenia do tworzenia brył, aby stworzyć wyjątkowe konstrukcje. Używając specjalnych wywołań powiązanych z przedmiotami dodamy do projektu minigrę “Podłoga to Lawa”.

Korzystając ze wszystkich struktur programistycznych wykonamy quiz. Zaprojektujemy system pytań i odpowiedzi oraz komunikacji między grą a użytkownikiem.

Wykonamy wyzwanie dla gracza. Tworząc wcześniej arenę napiszemy program, który stawia go przed niesłychanie trudnym zadaniem – przetrwaniem w pomieszczeniu wypełnionym Creeperami.

Ucząc się czym są listy przygotujemy projekt, który pozwoli w mgnieniu oka postawić wielką twierdzę we wskazanym przez nas miejscu.

*Zastrzegamy sobie prawo zmiany programu zajęć w zależności od lokalizacji.

BRZMI CIEKAWIE ?

zapisz się już dzisiaj!

Warsztaty dla dzieci i młodzieży z robotyki, programowania, eksperymentów i elektroniki. 

KONTAKT

Nasi konsultanci nie są w tej chwili dostępni. Proszę zostawić wiadomość, a wkrótce się z Panem/Panią skontaktujemy.

Formularz wstępnej rezerwacji urodzin Poznań

Wypełnienie formularza nie jest jednoznaczne z rezerwacją urodzin.
Rezerwacja urodzin następuje po potwierdzeniu terminu oraz wpłacie zaliczki.