Programowanie Aplikacji Mobilnych

Programowanie Aplikacji Mobilnych

Scenariusz dostępny w:

Programowanie aplikacji mobilnych dla dzieci to niezwykle interesujące zajęcia, które umożliwiają tworzenie gier i programów na telefony z Androidem. Są idealną okazją do wejścia w cyfrowy świat dla początkujących programistów, jak i świetnym sposobem na rozwijanie umiejętności dla dzieci z większym doświadczeniem.

Które dziecko nie chciałoby stworzyć swoich gier i programów, którymi mogłoby pochwalić się przed rówieśnikami i rodziną? Nasze warsztaty to wyśmienita zabawa połączona z solidną dawką wiedzy i możliwością rozwijania praktycznych umiejętności z zakresu programowania.

Dzieci poznają podstawowe pojęcia, takie jak algorytm, pętla czy funkcja i nauczą się samodzielnie tworzyć kod. Wykorzystają do tego urządzenia mobilne — tablety i telefony z Androidem — oraz intuicyjny, ale dający duże możliwości interfejs programowania App Inventor

Programowanie aplikacji mobilnych dla dzieci pomoże rozwinąć kreatywność, logiczne myślenie i wyobraźnię. Wymagające, ambitne wyzwania stawiane przed kursantami zachęcają do samodzielnego rozwiązywania problemów, kształtując charakter i konsekwencję w dążeniu do celu.

W programie kursu m.in.:

  • Squash – Wykonamy prostą grę na urządzenie mobilne, w której gracz z pomocą płaskiej paletki będzie odbijał poruszającą się piłkę. Nauczymy się podstaw języka Java i tego, jak tworzyć działające skrypty.
  • Paint – Malowanie palcem po ekranie. Stworzymy aplikację, dzięki której będziemy mogli wykonać proste rysunki. Poznamy obiekt canvas i dowiemy się, jak go programować.
  • Sticky Note, Stoper, Kalkulator – Stworzymy kilka prostych projektów, aby nauczyć się obsługi wszystkich elementów służących do komunikacji z użytkownikiem – przycisków, suwaków, etykiet.
  • Kula Zgadula – Nauczymy się jak wykorzystać obiekt Timer do wykonania animacji poklatkowej. Przy pomocy wartości losowych wykonamy magiczną kulę, która odpowie na wszystkie nasze pytania.
  • Memo – Zaprogramujemy grę Memo ucząc się przy tym, jak działają listy.
  • Flappy Bird – Wykonamy własną grę, w której uroczy ptaszek musi przefrunąć między napotkanymi przeszkodami. Zaprogramujemy różne liczniki i dodamy do rozgrywki grawitację.
  • Platforma Mobilna (stacjonarne) – Zaprogramujemy aplikację, która pozwoli użytkownikowi sterować robotem wykonanym z klocków Lego Mindstorms EV3. Nauczymy się obsługi modułu Bluetooth.
  • Angry Bird – Stworzymy grę Angry Bird. Wykorzystując wiedzę zdobytą przy tworzeniu wszystkich poprzednich projektów.
BRZMI CIEKAWIE ?

zapisz się już dzisiaj!

Warsztaty dla dzieci i młodzieży z robotyki, programowania, eksperymentów i elektroniki. 

Formularz rezerwacji urodzin Poznań

Wypełnienie formularza nie jest jednoznaczne z rezerwacją urodzin.